Aktiviti Waktu Malam

Beberapa hari nie memang tidak bawa Aisya berjalan ke luar sangat. MA plak dalam tiga empat hari nie memang keletihan lepas balik dari kerja.

Sekarang ini memang tugas PA pagi menghantar Aisya ke rumah pengasuh dan pulang pun dia juga yang jemput. Jadi bila PA ambil MA, memang Aisya pun kiranya menjemput MA sekali.

Tempohari, masa dalam kereta MA ada bertanya dengan Aisya apa aktiviti dia buat di rumah pengasuh. Biasalah.. ada gak tang perkataan yang tidak jelas keluar... tapi bila sudah ditanya berulang kali barulah faham. Kekadang faham-faham sendiri jee..

Lepas ambil MA dia minta PA sesuatu.. jom jalan.. katanya.

Haaaa... jalan tu bukan jalan balik umah key... jalan pi mana-manalah. Tapi, MA pujuk bebaik, MA letih lain kali pi jalan, kebetulan pula masa tu gerimiskan. Hendak bawa Aisya main basikal kat luar pun.. cuaca petang masa tu kurang mengizinkan.

Jadi, kalau waktu malam.. bila semua sedang berehat, inilah aktiviti baru yang Aisya buat. Dulu pandai naik, tapi tak pandai hendak kayuh. Sekarang.. ada kemajuan sikit, sudah boleh kayuh tapi tak habis, dia kayuh separuh.. separuh. Handle basikal pun dia pandai dah kawal.


Mula-mula kayuh dalam bilik jee..


Pastu... sudah syok laju-laju dia kayuh dalam kawasan bilik


Berhenti jap... pk sat... nak pi mana yek... Haaaa....


Dia bawa basikal ke ruang tamu pulak


Masa nie dia panggil MA... masa nie sedang khusyuk tengok tv











  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment