Manis senyumannya.. dengan lesung pipit

Haha.. suasana petang yang tenang nie.. boleh pula MA terpikir tentang kawan lama sewaktu sekolah menengah dahulu. Em.. kalau bercakap.. kalau gelak.. kalau ketawa mamang MA tertarik melihat lesung pipit yang terbit pada pipinya. Nampak manis dan cantik.. Kekadang terpikir.. kalaulah ada lesung pipit macam dia.. hihi.. berkhayal sendiri hendak lesung pipit masa zaman remaja lalu. 

Ada satu lagu.. MA sedang ingat.. Haaaaa.. dari  Black Dog Bone yang berjudul Si Gadis Ayu

Hey si gadis yang manis
Senyum di bibir terlukis
Hey si gadis yang ayu
Sebentar lagi kita bertemu

(korus)
Woh woh woh
Gadis ayu... lesung pipit di pipi
Ayu.. senyummu menawan
Gadis ayu...  ku jangan dihampakan
Ayu... sunguh ayu

Hey si gadis yang manja
Aku telah jatuh cinta
Hey si gadis yang ayu
Kau kan jadi milikku..

Ha.. macam tulah lagunya...

Lesung pipit nie dipanggil juga sebagai lubang pipi. Ia adalah lekukan yang terdapat pada pipi. Lesung pipit terjadi akibat variasi otot muka yang dipanggil zygomaticus major. Kecacatan variasi berlaku pada otot ini sepatutnya hanya mempunyai struktur tunggal dari tulang zygomatic. Tulang ini membahagi kepada superior (bahagian atas tepi bibir) dan inferior (bahagian bawah tepi bibir). Selain itu, faktor terjadinya lesung pipit ini adalah kerana otot zygomaticus lebih pendek dari normal menyebabkan kulit tertarik dan terbentuklah lekuk pada pipi...

Tapi.. memang rata-rata MA tengok, sesiapa yang ada lesung pipit ini memang memberi kecantikan tambahan pada wajahnya. Kalau lelaki ia jadi tampan. Em.. cuba tengok artis hindustan macam Shah Rukh Khan maniskan dengan lesung pipitnya. 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment