Jalan-Jalan Cari Makan

Hari Selasa malam lalu, aku ajak hubby makan luar jee. Terliur rasa tekak nie nak makan... CHAR KIEW TIAU. Tapi.. aku tak mo.. makan yang kat pasar punya tu. Klu tapau makan kat umah.. sure dah kureng sedap.. Kluu.. makan kat saner lak em.... tak sanggup aku menanti tiba masa nak makan. Orang ramai.. kurang privacy nak makan.. lagi-lagi ngan Aisya ek.. ogg.. ek.. ogg..

Jadi... hubbyku tau kat maner tempat besh.. yang biasa kitaorang pi. Masa aku tengah pregnant dulu.. kerap gak ler pi sini. Sampai satu tahap aku jadi muak.. Itu dia MAMU CHAR KIEW TIAU. Lokasinya di Puchong Perdana. Jadi pas solat Maghrib.. bersiap-siap lah kami ke sana.


 Aisya sabo yee.. mama ader order sate untuk Aisya


 Cak.. sempat senyum tengok papa ambil gambernye


 Kiter minum dulu.. papa pekena teh tarik. Baju merah tu anak sedara hubbyku, duk sekali ngan kami. Mama order horlick.. tu gelas yang ader air warna putih tuu..


 Mamat yang wat Char Kiew Tiau tu boleh kira hansome gak. Patut ler sedapp.. Hehe..


 Tengok tu.. kuar api dah dalam kualinye.. Foyo.. besh tu.. jangan hangus dah ler..


 Dasyat.. pastu kuar banyak asap.. Hah.. klu macam nie kiranya dah nak siap.. Jap laie sampai ler.. Perut dah bekeroncong nie..


Dah sampai pun.. Aper laie aku makan dulu...
Jemput menjamu mata yee...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment