Kreatif Kee..

Chita nie masa cuti CNY laie.. ada satu hari tu aku pi umah kakak kandungku, Habshah di Johor Bahru. Sajer.. Lamer tak menjenguk diaorg.. Aku ader 2 orang abang dan 2 orang kakakku yang tinggal di kawasan Johor Bahru. Pada masa tuu.. aku hanya jumpa 2 orang kakakku.. Kak Habshah (Kak Cha) dan Kak Zabidah (Kak Idah) yang lain tak berkesempatan. He.. he.. masa cuti agak panjang nie.. bolehlah ke sana ke sini. Tapi.. membatas skit.. coz masa cuti kali nie kerap hujan.

Nie.. hal anak sedaraku.. Akhma. Dah tingkatan satu pun. Kak Cha chita.. dia ader berjanji ngan cikgunya untuk buatkan jadual bertugas dan jadual waktu kelas.. Foyoo.. 2 sekali tu.. Tak agak-agak. Aku aku kata.. 'Kalau diri tu kreatif kee... tak per ler juga.' Huh.. pedas jee bahasa.. Jadi.. ia meminta khidmat aku untuk membuatnye.. Kiranya maksunye nie terdiri dari kalangan orang yang kreatif lah yek.. Hehe.. jangan nak muntah lak.. baca statement aku nie... Aku nie.. biler tak cukup barang waktu nak buat sesuatu.. memang tak boleh.. bagi aku preparation untuk sesuatu memang penting.. Jadi.. kerna sediakan kelengkapan yang cukup.. kedai lak banyak tutup.. Ish.. CNY nie.. memang kita pun jadi susah..banyak kedai tutup. Itu ler orang melayu kena bangkit.. janganlah diharapkan kedai orang cina jee..

 Aku bagi lah idea untuk Akhma n suruh dia wat camne.. camtu... Tapi.. biasa lah bebudak yang kekadang ia pikir satu tanggungjawab yang diamanahkan tu.. remeh temeh.. Hah.. aku pun membebellah kat dia... Buat kerja bagaikan melepaskan batuk ditangga... Heh.. pok.. pek.. pok.. pek.. aku membebel kat Akhma. Sesekali kakak aku menyampuk. Dia boleh cakap.. Akhma sanggup jaga adiknya klu.. ibunye watkan kerja untuknye nie.. HUh.. statement baikk.. punya. Nasib ler dia dapat maksu yang baik hati nie...

Last2, aku ambil keputusan buatkan untuk dia. Tapi... kenalah bawa balik ke putrajaya. Dalam masa seminggu aku akan pos.

Berbekalkan kertas yang berconteng n comot nie.. aku perlu hasilkan jadual waktu kelas.





Nampak tu.. masa tu aku dah 50% siap untuk buat Jadual Bertugas. Baru letakkan kertas dan belum di tampal lagi.. Nie.. merangka susun atur.





Masa nie.. kul 2 pagi tau aku bangun semalam.. tak tipu..klu 2 petang aku sure ader kat opis. Kena bersengkang mata demi anak sedara.





Inilah.. hasil kerja yang aku buat. Ok tak... ok lah kan... hubby ku kata, klu cikgu dia tengok nie.. comfirm.. besok-besok kena buat lagi... Apa aku cakap.. kirim salammm.. maksunye nak tolong lagi.. dah. Aku ader pesan kat anak sedaraku.. klu rasa diri tak mampu nak buat sesuatu... jangan seksa diri sendiri. Klu.. nak glamour n dapat nama.. Tu ha... baca buku n skor dalam exam. Cikgu akan ingat anak muridnye yang pandai dan budi pekerti pun kena baik. Aku pun pernah gak jadi cikgu dulu.. guru sandaran selama 2 tahun. Takde lah aku nak kasi senang-senang markah kat muridku.. klu setakat dia buat kerja remeh temeh.



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 comments:

Priya Ezfa said...

tq kak..bagi idea nak buat jadual waktu..nanti ape2 yang kreatif kat sekolah upload lah lagi ye..ehe..tq..:)

Post a Comment