Bekal Makan Untuk Aisya

Sejak balik dari kampung hari tu, aku tak dapat sediakan menu Aisya pepagi lauk ikan. Em.. bubur letak sayur-sayuran jee.. ada la bekalkan biskut dan roti. Sorry yee.. sayang.. stok balik dari kampung hari tu.. trus habis. Mama tak suka simpan lauk lama-lama dalam freezer klu tak betul-betul.. Lagi-lagi klu dah merancang cuti lama.. Lauk pun dah tak segar.

Pagi semalam, dapatlah aku buatkan ikan bakar  + ngan sayur brokoli untuk dibekalkan untuk Aisya bila berada di rumah pengasuhnya.



Ini bekal buat Aisya yang aku sediakan. Nasi aku masukkan dalam thermos mini dan lauknya dalam bekas kecil (hadiah dapat masa beli minyak masak sunflower).





Kat ikan tu ader aku letak sayur brokoli sekali. Aku rasa skit.. memang menyelerakanlah.. Yummy.. Yummy... Sedap..





Ada aku sediakan sekali makanan tambahan untuknya. Biskut bentuk jejari dan bentuk ikan. Aisya nie jenis pemakan. Jadi, aku kena sediakan makanan untuk dia lebih-lebih skit.





Ini budak kecil beberapa hari nie dia bangun awal.. Hehe..hampir nak pukul 7 pagi, Aisya dah bangun. Pepagi lagi dah tengok kartun.





Ralat tengok tv, aku ambil gambar nie.. dia tak perasan pun.        Kat sebelahnye tu.. kawan barunya, patung Barney.. Hehe.. beli masa kat kg. hari tu di Kedai All Beauty. Harganya RM38.00. Nak chiter skit, kedai nie masa aku zaman masih sekolah lagi dah wujud. Kira lama lah kan.. Ownernye pun masih ingat laie kat aku walaupun dak lama aku tak jumpa dengannya. Kira.. muka aku nie glamourlah kan.. Kiranya muka aku nie yang kerap terpacul kat depan kedainya dulu..

Perhati kat tekak leher patung Barney tu.. menyala warna merah.. Hah.. bila tpress kat tangan kirinya.. ia menyanyi.. kuarlah suara Barney.. I Love U, U Love Me, ......... camtu lah..





Masa nie baru Aisya sedar aku asyik snap gambarnya. Mulut terlopong jee..





Barney dah tumbang dikerjakan Aisya.





Dalam banyak-banyak patung aku beli.. aku perhatikan, kiranya.. Barney nie yang paling Aisya suka. Yang boleh dia peluk dan cium.. bila aku kata kiss.. kiss.. Ia juga jadi tempat peluk bila ia tido. Kiranya berbaloilah aku beli.

Nie dia dah syok biler aku ambil gambarnya jee. Em.. dah.. dah.. aku nak bertolak pi kerja pun masa tu..





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment