Kehadiranmu Begitu Bermakna (Bhg. 1)

Em... masa nie aku kesorangan melayan Lappy nie.. Aisya tido.. papanye pun menjadi peneman Aisya.. Hehe.. tido gak. Mataku mengantuk td... tapi.. malasku melayan nafsu mata. Better aku melayan FB dan tulis entry 

Sudah beberapa hari sampailah ke hari nie... banyak yang aku perhatikan segala perkataan yang dilatakan oleh Aisya. Alhamdulillah.. kebanyakan suara yang dilontarkan terang dan nyata. Kiranya, aku n hubby bole faham beberapa perkataan yang dikata. Tapi... biasalah.. bahasa jepun.. thailand n tah aper-aper lagi tu... memang sah kuar.

Perkataan yang telah disebut / Perbuatan yang dibuat :

Papa
Mama
Kakak
Mamam - (maksudnya makan)
Nak - (maksudnya hendak)
Meh n sambil tunjuk tangan - (maksudnya kena ikut dia aderlah sesuatu yang dia nak)
Gi ne - (Nak pergi mana)

Klu dengar azan dia letakkan tangan kat mulut suruh senyap.. sambil kata shut.. shut.. memang comel sekali.
Sudah tahu barang mama coz semalam aku letak sarung kemera dalam beg. Ader seorang kakak nie dia letakkan kemera yang mempunyai sarung yang sama denganku. Beberapa kali dia tengok jee... n kata mama.. mama.. aku tak perasan mulanya.. tapi.. dia tengok lagi sarung kemera atas meja tu.. n sebut mama.. mama.. baru aku perasan yang sarung aku dan kakak tu sama. Aku pun keluarkan kemeraku yang ada dalam beg, dan tunjukkan padanya kemeraku.. kakak tu pun keluarkan kemera dari sarungnya. Cuma... warna kemera yang lain. Aisya perhatikan lama n trus senyum. Pas aku simpan.. dia takde buat bising laie. Hihi.. anak mama memang bijak. Yelah.. kemera tukan yang aku selalu ambil gambarnye...

Jalannya sudah semakin laju sekarang. Yang betul2 ia dapat jalan dalam 4 hari ini.

Gambar Aisya selepas sejam lahir



                                                               
Gambar sekarang setahun sebulan 
                                     


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment