Jalan-jalan Pi Alamanda

Dah sihat skit semalam... tp perut memulas-mulas lak.. Hehe.. minta makan. Takpe.. nak ke Maybank sebenarnya.. fulus makin kurang dan aku tapau apa-apa yang ader di sana. Kuarkan skit duit dan singgah kedai bakeri berdekatan Maybank. Apa lagi yang aku cari...

Ni.. ha..
...
..
..
..
..
..
.. cheese tart.


Besar tau cheese tart blueberry nie. Satu harganya RM2.80. Berbaloilah ngan harganya. Yang kecil murahlah skit RM1.50. Tapi, bila aku tanya kat kakak yang jual tu.. katanya dah abis.

Aku memang suka cheese tart nie. Baru-baru nie aku ader pi kelas wat cheese tart blueberry n wat kek tiramisu. Sekarang nak cari mixer besar skit, bru leh ambil order. Nanti sesapa nak order, leh lah order ngan aku. Aku akan war-warkan dalam blog nie dan facebook. Hehe.. Layan yee gambar hasil yang dibuat masa kelas tuu..

Nie masa letak cream cheese kat dalam cookies. Em.. bru tengok nie pun dah mengiurkan..
Yummy.. Yummy.. sabar.. lum letak sesuatu laie...



Bila dah letak blueberry n bakar dalam oven.. Inilah hasilnya...



Nie lak nak buat kek tiramisu..masa nie letak biskut sebagai tapak kat bawahnye.



Tadaa... Nie lah bentuk kek yang dah jadi.



Kedua-dua hasil nie memang sedap.. Huh.. tak leh nak cakap kesedapannya. Keylah, sambung chita td balik.

Sampai jee umah, aku suruh Ami bersiap nak pi Alamanda. Tengok jam dah kul 4.30 petang. Em.. ambil Aisya sekali lah bawaq pi Alamanda. Kesian dia.. takkan nak ambil lambat dari umah Kak Ina.

Masa on the way ke Alamanda, aku suruh Ami duk belakang, temankan Aisya dalam car seatnye. Nak biarkan dia sorang kat belakang.. membebellah mulutnya tak berhenti kang.. apa dia cakap aku tak faham.. agak-agak jee dari nadanya.

Rasa tekak nie nak makan kat Johnny.. lama dah tak ke sana.

Masa jalan-jalan kat ruang tengah Alamanda, hehe.. nie memang aku suka. ada pameran Mom's Baking Needs. Layan yee gambar-gambar yang aku ambil nie..




















Em.. aku sebenar nak belajar wat benda-benda nie, namanya Kek Foundant. Insyaallah.. klu tiada aral melintang ujung bulan Mac nie.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment