Makaroni Bakar

Hari Ahad lepas, aku berdua jee ngan Aisya. Hubbyku balik kampung coz ader urusan yang kena diselesaikan. Em.. pas Aisya tidur dalam kul 12 tengahari td.. aku terpikir nak masak benda yang simple2 jee. Dalam kul 3 lebih nanti nak bawa Aisya pi umah Shima. Ader majlis besday party anaknya, Tun Nur Safiya yang berumur setahun.


Masa nie Aisya sedang nyenyak tido, aku mulakan operasi.


Bahan-bahan:

2 mangkuk macaroni (rebus)
1 labu bawang besar(dihiris)
4 ulas bawang putih(dihiris)
6 batang crabstick(dihiris)
1 mangkuk daging hancur (nak guna ayam pun boleh)
5 sudu besar tomato puri
sedikit oregano
sedikit basil
sedikit cili powder
1 sudu besar black pepper
1 batang carrot (didadukan)
mozzarella cheese
3 biji telur
1 sudu besar tepung jagung
3 sudu besar fresh milk
sedikit garam


Bahan-bahan yang aku sediakan seperti daging hancur yang telah lembut, carrot yang telah dipotong, bawang putih & bawang besar yang telah diracik dan kentang yang telah dipotong dadu.



Crabstick nie aku telah potong-potong.



Keju mozzalerra yang telah dikeluarkan dari peti ais.



Bahan penambah rasa seperti oregano, black pepper dan sos tomato.



Aku gunakan fresh milk brand dutch lady. Ini jee yang ada.



Nie lah ruper bahan -bahan yang telah bersatu. Taburkan cheese diatasnye sebanyak mana yang anda suka.




Masukkan ke dalam oven.








Tada... dah siap pun. Emm.. nampak menyelerakan.. Tak sabar nak makan.





Aku memang tengah kelaparan masa nie.. Em.. jemput menjamu mata jee lah yee.





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment