Rasa Lain Macam Jee Nie..

Aduis... apa ke hal badan nie, rasa semacam dua macam jee. Takkan pekena Air Sri Perak kat cafe tadi trus macam nie.. Em.. mungkin jugak... dah lama aku tak minum berais. Pas hubbyku demam tempohari, diikuti Aisya.. nie pula.. aku rasa jangkitan telah menular ke badanku.. Adius... Janganlah kau datang demam. Banyak benda aku kena buat.

Klu demam melanda.. tak dapat aku bergerak cergas, ditambah lagi tak dapat aku bermain-main ngan Aisya dan yang jelasnya.. tak larat aku nak update chita dalam blog nie. Ishk.. Ishkk...

Klu deman, aku memang jarang makan panadol (nama dalam surat beranaknye.. PARASETAMOL). Ia bukan boleh membaikkan deman aku tapi sebagai ubat tahan sakit untuk badan. Masa demamkan kira akan rasa bisa-bisa badan dan badan jadi lesu + kurang bermaya.

Ubat demam yang aku tau:

- Minum air 100 Plus
- Ambil asam jawa dan campur dengan sedikit air.
  Sapukan pada leher dan kepala.
- Minum air barli panas
- Pergi farmasi beli Heat Cleanser

Berbalik pada chita Panadol td.. aku memang tak galakkan sesiapa pun makan, cuba elakkan klu boleh lah.. Tapi.. klu nak makan juga terpulang. Sendiri tanggung. Kat sini aku ader baca kisah keburukan panadol.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment