Result SPM Dah Keluar

Dup Dap.. Dup Dap..berdebar-debar rasanye.. Hehe.. macam lak aku yang mengambil SPM. Tapi.. aku pernah merasai saat macam tu pada SPM tahun 2007. Rasanya malam sehari sebelum result kuar.. memang tak lena tidonya. Penentu.. di mana akan aku pergi seterusnya...

Sebenarnya.. seorang anak sedaraku.. mengambil resultnye hari nie.. Nor Halimi, anak kakak sulungku. Dalam kul 11.00 pagi tadi aku tel abang iparku.. (kenapa tel. abang ipar... tak tel kakakku). Sebenarnya... abang iparku adalah kaunselor di sekolah anak sedaraku belajar.. SMK Agama, Segamat.

Biler ku tel..

Sekali dering..

Dua kali dering..

Tiga kali dering..

Dan lagi dering..

dan..

diangkat...

Biler ku tanya tentang resultnya.. Alhamdulillah... anak sedaraku cemerlang perolehi 11A (9A+, 2A). Aku sebagai mak sedaranya rasa berbangga kerna anak sedaraku dapat buktikan kemampuanya. Lagipun, masa dia kecil dulu.. aku pernah menjaganya(masa tu duduk ngan kakak). Aku berharap, bila besar nanti anakku pun dapat keputusan peperiksaan cemerlang seperti ini.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment